maanantai 2. elokuuta 2010

Dragon Age RPG, osa 2

"Here I thought we were getting along so well! I was even going to name one of my children after you - the grumpy one!"
-Alistair, Dragon Age: Origins


Sitaatilla aloittamisesta näyttää tulevan tapa joten olkoon sitten näin. Viime merkintä kertoi Dragon Age-kampanjasta joten jatketaan samasta aiheesta. Garrick, Elora ja Alagosdhor ovat kampanjan hahmot, joista voi lukea edellisestä osasta lisää vaikka kuvaukset eivät tee oikeutusta varsinkaan kahden muun pelaajan hahmoista. Mutta siirrytään itse tapahtumiin.

Toisistaan tietämättä hahmot ovat päätyneet Bannerhovin pikku kylään, joka kerran vuodessa herää eloon. Kylän järjestämät urheilukisat ovat pohjoisessa Fereldenissä hyvin tunnetut ja ne keräävät paljon katsojia mutta myös urheilijoita. Garrick on tullut kisoihin urheilemaan, lajeina pitkänmatkan juoksu ja keihäs. Alagosdhor on tullut paikalle keräämään tietoa ihmisten tavoista mutta aikoo ottaa osaa jousiammuntaan. Elora on määrätty paikalle Maagien Piirin taholta tarkkailemaan mahdollisia kummia tapahtumia. Garrick vie juoksun helposti ja on todistamassa miten nuori dalish-haltia vie jousiammunnan, päihittäen vanhan mestarin näyttävin ottein. Elora tekee tuttavuutta paikalle tulleiden aatelisten kanssa, nuoleskellen mahdollisimman paljon. Kuitenkin häneen huomionsa kiinnittää kauppias Holze, jonka vieraanvaraisuutta haltiamaagi käyttää armotta hyväkseen.

Garrickin keihäskisa ei suju juoksun tavoin mutta Alagosdhor löytää itsensä paini-kilvasta joka muistuttaa enemmän vapaatatappelua kuin painia. Ketteryydellään haltia pääsee aivan finaaliin asti, jossa vastaan asettuu pormestarin järkälemäinen poika. Ottelu venyy mutta Garrickin huutamien ohjeiden avulla Alagosdhor onnistuu voittamaan myös paini-kilpailun. Elora seurasi ottelua myös kauempaa Holzen kanssa, todeten lajin barbaariseksi. Kisojen huipennus on "koripallo" ottelu Barrenhovin ja naapurikylän välillä. [Koripallo muistuttaa rugbyä, tavoitteena saada pallo vastapuolen koreihin, jotka ovat maassa] Kisojen mestareille on varattu vip-aitio aivan Bannerhovin joukkueen pilttuun yläpuolelta, jonne Garrick ja Alagosdhor ovat oikeutettuja pääsemään. Holzen mukana myös Elora pääsee vip-aitioon. Ottelu on tasainen kunnes Bannerhovin ykköstähti pelaaja kolhitaan pelikunnottomaksi ja pelin kulku kääntyy. Garrick ja Alagosdhor päätyvät kentälle pitämään Bannerhovia pystyssä ja kun joukkue on pyytänyt hoitoapua tarpeeksi kauan, Elora siirtyy pilttuuseen pitäen itsensä piilossa mahdollisimman hyvin ja parsii ykköstähden kuntoon. Tämän jälkeen ottelu on Bannerhovin ja kylässä juhlitaan läpi yön.

Illalla kaikki kolme saavat kirjeen kauppias Holzelta, joka pyytää heitä paikalliseen aamuksi, tarkoituksenaan keskustella tarjouksesta, jonka pitäisi miellyttää. Holze kerää kisojen voittajista ja muista mielenkiintoisista yksilöistä saattuetta matkalleen kohti Länsikukkuloita, jonne olisi kolmen päivän matka. Reitin ei pitäisi olla vaarallinen, rosvoista ei ole ollut huolta vähään aikaan mutta koskaan ei kuulemma voi olla liian varovainen. Kaikki kolme hahmoa ottavat työnvastaan, samoin muutama muu paikalle kutsuttu.

Näin päättyi ensimmäinen pelikerta. Hyvin toimiva setti vaikka hahmot eivät toisiaan tunteneet. Pelinjohtaja yllätti hyvin työtarjouksen antajalla, sillä Holze oli omassa listassa viimeinen "yhdistäjä" kolmen hahmon välillä. Seuraavalla kertaa sitten jutustelua Pathfinderista ja käynnissä olevasta Riimuvaltiaden Nousu-kampanjasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti